Kādi bija galvenie iemesli ceļu satiksmes negadījumiem 2014. gadā Latvijā?

Oskars Irbītis no Valsts Tiesu Ekspertīžu Biroja ir apkopojis visbiežākos cēloņus ceļu satiksmes negadījumiem 2014. gadā. Tā gan ir statistika par smagiem negadījumiema ar cietušajiem vai bojāgājušajiem, jo Valsts Tiesu Ekspertīžu birojs ir tas, kas veic nozīmētās ekspertīzes, lai noteiktu ceļu satiksmes negadījuma iemeslu. Protams, arī strīdīgās situācijās var tikt veikta ekspertīze. Lūk, galvenie vaininieki, ja drīkst tā izteikties, pie avārijas izraisīšanas! Mjā, viela pārdomām!

Gājēja vai velosipēdista rīcība. 136 gadījumi (23,7%)

Transportlīdzekļa vadītāja rīcība, nedodot ceļu gājējam/velosipēdistam vai laicīgi nereaģējot uz gājēju/velosipēdistu, kā šķērsli. 83 gadījumi (no tiem 22 uzbraukumi uz gājēju pārejas) (14,5%)

Ceļa nedošana apdzenošajam vai pretim braucošajam, veicot kreiso pagriezienu. 61 gadījums (10,6%)

Priekšrocības zīmju neievērošana. 59 gadījumi (10,3%)

Iebraukšana pretējās kustības joslā. 52 gadījumi (9,1%)

Nobraukums no ceļa klātnes. 42 gadījumi (7,3%)

Distances neievērošana. 31 gadījums (5,4%)

Nepamatots kustības virziena maiņas manevrs. 21 gadījums (3,7%)

Nepareiza ātruma izvēle konkrētajiem ceļa apstākļiem (nepārsniedzot atļauto kustības ātrumu). 21 gadījums (3,7%)

Apdzīšanas manevrs neatbilstoši CSN prasībām. 20 gadījumi (3,5%)

Uzbraukums šķērslim (uz brauktuves, vai brauktuves tuvumā). 20 gadījumi (3,5%)

Pārkārtošanās laikā izraisīti CSNg. 19 gadījumi (3,3%)

Tehniskais stāvoklis, kas ietekmēja CSNg vai bija par tā iemeslu. 15 gadījumi (2,6%)

Neatbilstošs stāvoklis uz brauktuves pirms manevra uzsākšanas. 15 gadījumi (2,6%)

Intervāla neievērošana. 13 gadījumi (2,3%)

Apgriešanās manevra veikšana neatbilstoši CSN prasībām. 12 gadījumi (2,1%)

Luksofora signālu prasību neievērošana. 10 gadījumi (1,7%)

Stāvēšana/apstāšanās neatbilstoši CSN prasībām. 7 gadījumi (1,2%)

“Labās rokas” principa neievērošana. 6 gadījumi (1,05%)

Agresīva braukšana. 6 gadījumi (1,05%)

CSN prasību neievērošana braucot atpakaļgaitā. 5 gadījumi (0,9%)

Satiksmes organizācija. 5 gadījumi (0,9%)

Pasažieru pārvadāšana neatbilstoši CSN prasībām. 2 gadījumi (0,3%)

Uzbraukums meža dzīvniekam, kas izraisīja plašāku CSNg. 1 gadījums (0,17%)

Pajūga vadītāja rīcība. 1 gadījums (0,17%)

Ātruma pārsniegums, kas ir saistāms ar CSNg rašanos: 72 gadījumi (12,3%)
No tiem:
8 gadījumi (līdz 10km/h)
21 gadījumi (līdz 20km/h)
19 gadījumi (līdz 30km/h)
12 gadījumi (līdz 40km/h)
7 gadījumi (līdz 50km/h)
5 gadījumi (virs 50km/h)

CSNg iemesls nav nosakāms. 11 gadījumi (1,9%)

Konstatēts inscenēts CSNg. 5 gadījumi (0,9%)

Info: iauto.lv

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment